czwartek, 16 lipca 2009

Depresja

Dawno nic nie napisałem tutaj na blogu, także witam wszystkich po przerwie.

Co się działo przez ostatnie półtora miesiąca ? Mało. Mój projekt znajduje się w stanie "depresji", czyli nastąpiło ogólne zniechęcenie do jego kontynuacji. Poczucie niemocy jest wszechogarniające. Jedyne co mnie jako tako trzyma to fakt, że mi się śpieszy z jego ukończeniem (obrona mgr inż. , poszukiwanie pracy, ślub - wszystko to do Listopada)

Oto co robiłem przez ten czas:

Podstawy GUI napisane. Przyjąłem model a'la Java, czyli słuchacze - ang Listener, który otrzymuje wszystkie informacje o zmianach statusu powiązanego elementu. elementy mają swoje ID, dzięki temu jeden słuchacz może obsłużyć więcej niż jeden element danego typu. Jest i działa, ale dalsze prace nad tym modułem zostały zawieszone na bliżej nie określony czas.

Sporo zmian związanych z modelem danych. Zmieniłem dziedziczenie na kompozycję w kilku istotnych miejscach. Powstała klasa zasobów bez nazwy. Wprowadziłem materiały, zastąpiły one pomyłkę pod tytułem efekty pixel i vertex. W planach są jeszcze efekty post process. Zmieniłem tez nieco koncepcję samego renderingu. Wszystko to razem wymusiło niemal całkowite przepisanie renderera. Przy okazji wprowadziłem nieco rozsądniejszy mechanizm rysowania: "Batch! Batch! Batch!" ;)

Animacja szkieletowa i instancing. Aktualnie pracuje nad tym jak pożenić ze sobą te dwie technologie. Podstawy są już niemal na ukończeniu, potem poprawki do renderera, wykończenie loaderów dla plików md5 i ase.

A co robiłem dzisiaj ? Heh, znowu skracałem czas kompilacji, źródło inspiracji: Czasy kompilacji gier Zaoszczędziłem 12 sekund.

Brak komentarzy: