niedziela, 25 stycznia 2009

Kłopoty i problemy

Witam wszystkich w nowym roku.
Wyjazd na narty sie udał. Niestety tydzień po powrocie dopadła mnie angina, która po czterech dniach zamieniła się zapalenie ślinianek. W efekcie przez prawie dwa tygodnie nie mogłem nic napisać :(
Tak naprawdę usiadłem przed kompem dopiero wczoraj. No i muszę powiedzieć, że były to całkiem ciekawe dwa dni ;) Tuż przed świętami zacząłem robić obsługę urządzeń wejściowych. Wybrałem bibliotekę OIS, bo przyjazna w użyciu i raczej nie ma co narzekać na możliwości. Oczywiście przed wyjazdem nie skończyłem tego i takie rozgrzebane przeleżało aż do wczoraj. Udało mi zapanować nad wszystkimi problemami i skompilować kod. Jednak linker zaczął płakać, że ma nie zdefiniowane symbole z biblioteki OIS ?! No przecież ją "instalowałem". Zajrzałem do ustawień projektu no i jest OIS_static dodane. Google podpowiedziało rozwiązanie. W projekcie C::B nie są włączone wszystkie pliki. Heh. Odpaliłem C::B, dodałem brakujący plik, rebuild, kopiowanie lib'ki do mingw. Eclipse wciąż marudził na nie zdefiniowane symbole. Okazało się, że trzeba jeszcze dołączyć bibliotekę DirectX Input, w postaci dwóch plików dx input 8, oraz dx guid. I na tym się dzień wczorajszy skończył.
Dziś postanowiłem dopisać kod, który będzie inicjalizował moduł wejścia. Zrobiłem sobie klasę Input::Manager, zbliżoną do Graphics::Manager. Oczywiście klasa wylądowała w plikach manager.hpp i cpp, podobnie jak jej siostra z modułu graficznego. No i rzecz jasna w obu plikach pojawił standardowy strażnik "#ifndef MANAGER_HPP ... " A ja przez pól dnia zastanawiałem się czemu do licha klasa Input::Manager jest undefined ;)

Brak komentarzy: